Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Vad är storytelling och hur kan du använda det? (Del II av II)

2 april, 2020 | 08:30 - 12:00

Gratis

En kurs för dig som vill  lära dig arbeta med storytelling för att marknadsföra din verksamhet. För att delta på denna kurs behöver du ha gått del I, eller ha motsvarande kunskaper. Detta för att du och de andra deltagarna ska få ut så mycket som möjligt av kursen. Kursledare är Sanna Ohlander, matkommunikatör och projektledare för bland annat MovEat och Törst Dryckesfestival.

Under kursen arbetar ni med att använda verktygen från del I för att skapa en historia för era egna verksamheter. Ni har möjlighet att ta fram och vidareutveckla era egna historier och till feedback. Ni arbetar också med hur ni praktiskt kan använda det i vardagen för att göra det till en naturlig del av marknadsföringen.

Tid & Plats
2 april kl 8:30 -12:00

Utbildningen kommer genomföras digitalt

Kostnadsfritt
Kaffe och frukost ingår.
Sista anmälningsdag: 27 mars

 

ANMÄLAN: https://forms.gle/qHFK5KAwjC7xDJMfA 

Om projekt Färsk fisk från hav till bord

I projekt Färsk fisk från hav till bord arbetar vi tillsammans med fiskenäring, grossister, handel, krögare och offentliga kök för att den lokalt landade fisken från kustfisket ska bli en självklarhet i butiksdisken, restaurangmenyn och på matborden. Projektet arbetar för att stödja hållbart fiske i södra Östersjön där tillgången till färsk fisk ökar, småskaligt kustnära fiske gynnas och fiskesamhällena lever. Projektet finansieras av Europeiska havs- och fiskerifonden via LEADER Sydöstra Skåne.

Detaljer

Datum:
2 april, 2020
Tid:
08:30 - 12:00
Pris:
Gratis
Evenemang Kategori:

Arrangörer

Livsmedelsakademin
Marint centrum