En kurs för dig som vill lära dig arbeta med storytelling för att marknadsföra din verksamhet. Vi rekommenderar att du deltar på både del I den 27 februari, och del II den 2 april för att få ut så mycket som möjligt av kursen. Det är dock möjligt att endast anmäla sig till ett av kurstillfällena. Kursledare är Sanna Ohlander, matkommunikatör och projektledare för bland annat MovEat och Törst Dryckesfestival.
Detta första kurstillfälle är en introduktion för att lära sig verktygen, både för dig som inte jobbat med det förut och för dig som redan har en del kunskap. Vi börjar dagen med att prata om storytelling, vad är det och varför är det så viktigt? Ni får sedan testa att jobba konkret med storytelling genom workshopövningar med handfasta case. Ni kommer få med er uppgifter, och får möjlighet möjlighet att arbeta med era egen story och få feedback vid nästa tillfälle (2 april).
Praktisk information
Tid: 27 februari, kl 8:30 -12:00
Plats: Sydkustens at PILLEHILL, Östra Vemmenhög 1126, 27454 Skivarp
Kostnadsfritt. Kaffe och frukost ingår.
Lunch måste förbokas, betalas på plats. Fisksoppa 90 kr.
Sista anmälningsdag: 24 februari
ANMÄLAN: https://forms.gle/qHFK5KAwjC7xDJMfA
I projekt Färsk fisk från hav till bord arbetar vi tillsammans med fiskenäring, grossister, handel, krögare och offentliga kök för att den lokalt landade fisken från kustfisket ska bli en självklarhet i butiksdisken, restaurangmenyn och på matborden. Projektet arbetar för att stödja hållbart fiske i södra Östersjön där tillgången till färsk fisk ökar, småskaligt kustnära fiske gynnas och fiskesamhällena lever. Projektet finansieras av Europeiska havs- och fiskerifonden via LEADER Sydöstra Skåne.