Genom GO-projektet fick Atria i onsdags möjlighet att träffa små företag för att diskutera utmaningar och möjligheter att mötas kring. Här är några nedslag i diskussionerna från mötet:
- Atria vill gärna hitta nya proteiner för att följa med i tiden och hitta nya konsumenter.
- Atria vill kunna göra produktionen mer flexibel, t ex teknikutveckling.
- Det är svårt för nya produkter att få plats på hyllan – produkten måste göra skillnad.
- Små företag kan vara mer snabbfotade, ha örat mot rälsen.
- Bjud på data – låt andra komma på hur resurserna kan tas tillvara – bjud in och bjud på kunskapen.
Atria vill vara den självklara vardagsfavoriten. Bland annat producerar deras 840 medarbetare korv, pålägg, färdigmat, fast food och kyckling på sju anläggningar i Sverige.
Från Atria deltog Åsa Josell, innovationsdirektör och Johan Karlström, affärsområdeschef. Båda var uppfyllda av energi och tankar på vad som kan göras efter dagen.