Vi är glada att få presentera vår nya kommunikatör Asta Hulting till Livsmedelsakademin. Asta kommer direkt från studierna och kommer att jobba med utvecklingen av våra sociala kanaler och event. Läs hennes svar på våra frågor för att lära känna henne lite närmare.
1. Vad ska du göra på Livsmedelsakademin?
Jag kommer att jobba med kommunikationen, med inriktning på event och digitala kanaler. Livsmedelsakademin har redan spännande event, både digitala men förhoppningsvis även snart fysiska och mitt arbete blir att fortsätta driva och utveckla dessa. Jag kommer också att jobba med de sociala kanalerna och websidan. Utöver det kommer jag att vara delaktig i det dagliga kommunikationsarbetet.
2. Vad har du gjort tidigare?
De senaste tre åren har jag spenderat på Lunds universitet där jag läst kandidatprogrammet Digitala kulturer. Det är ett program med en vision om att utbilda det digitala samhällets humanister då det finns stor efterfrågan på att behärska de digitala verktygen för att kunna delta i utvecklingen. Jag har arbetat brett med både kommunikation, medieproduktion och samhällsanalys.
3. Varför valde du Livsmedelsakademin?
För mig var det viktigt att söka mig till en arbetsplats där jag ser att mitt och andras arbete gör större nytta än den enskilda individen. Livsmedelsakademin är en organisation med en framtidsanda som jag beundrar. De driver viktiga samhällsfrågor som dels intresserar mig personligen men som jag också ser är avgörande för vårt framtida samhälle. Det känns viktigt och ärofyllt för mig att få vara en del av organisationen, med en förhoppning om att mina kompetenser kan bidra till att driva Livsmedelsakademins varumärke och arbete framåt!
Varmt välkommen, Asta!
Här hittar du Astas kontaktuppgifter