Vårt sätt att kommunicera spelar en stor roll när det gäller att locka fler till livsmedelsbranschen och utbildningarna, inte minst de unga som är ganska svårflirtade.
Just detta handlar Kommunikationsnätverkets första träff 2025 om. Vi välkomnar två prisvinnande aktörer, Livsmedelsföretagen och Lantmännen som presenterar sina strategier och berättar om initiativen som lett fram till att de lyckats få livsmedelsyrken att synas, höras och uppskattas.
Vi avslutar med gemensamma diskussioner om hur vi tillsammans kan stärka bilden av livsmedelsnäringen ur både ett bransch- och företagsperspektiv samt i samarbete med universitet och högskolor.
Kommunikationsbyrån Viva är värdar för mötet. De har lång erfarenhet av att kommunicera livsmedel.
Det här mötet vänder sig till kommunikatörer, HR och marknadsmänniskor hos Livsmedelsakademins partner. Är ni inte partner, men tycker att mötet verkar spännande, är ni välkomna att höra av er till sara.fredstrom@livsmedelsakademin.se
14 mars kl. 08.30 – 11.30 (frukost fram till kl. 09.00)
Viva, Skeppsbron 11, Malmö.