Loading Events

« All Events

  • This event has passed.
  • There were no results found.

KOMMUNIKATIONSNÄTVERKET – Hur kan vi modernisera synen på livsmedelsbranschen?

mars 14 | 08:3011:30

Hur kan vi modernisera synen på livsmedelsbranschen?

Vårt sätt att kommunicera spelar en stor roll när det gäller att locka fler till livsmedelsbranschen och utbildningarna, inte minst de unga som är ganska svårflirtade.

Just detta handlar Kommunikationsnätverkets första träff 2025 om. Vi välkomnar två prisvinnande aktörer, Livsmedelsföretagen och Lantmännen som presenterar sina strategier och berättar om initiativen som lett fram till att de lyckats få livsmedelsyrken att synas, höras och uppskattas.

Vi avslutar med gemensamma diskussioner om hur vi tillsammans kan stärka bilden av livsmedelsnäringen ur både ett bransch- och företagsperspektiv samt i samarbete med universitet och högskolor.

Program

  • Max Berg från Livsmedelsföretagen berättar om deras djärva och nytänkande kampanj CO-CEO som syftade till att göra livsmedelsindustrin mer attraktiv för unga. Kampanjen vann tredje pris i 100 wattaren, en tävling som belönar effektiva kommunikationsinsatser.
  • Fem år i rad har Lantmännen vunnit Karriärföretagens pris för årets employer branding. Linda Siljemark delar med sig av erfarenheter och berättar om hur de arbetat strategiskt och metodiskt för att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke.
  • I början av februari startade projektet SALT, där Livsmedelsakademin ansvarar för att bland annat hitta nya sätt att kommunicera livsmedelsbranschen, inte minst bland unga. Vi berättar om projektet, som både företag och lärosäten bjuds in att delta i.
  • Diskussion: hur kan vi inspireras av varandra och tillsammans ta oss an utmaningen att modernisera synen på livsmedelsnäringen? Diskussionerna kommer bland annat vara underlag för en debattartikel om livsmedelsnäringens attraktionskraft.

 

Kommunikationsbyrån Viva är värdar för mötet. De har lång erfarenhet av att kommunicera livsmedel.

Det här mötet vänder sig till kommunikatörer, HR och marknadsmänniskor hos Livsmedelsakademins partner. Är ni inte partner, men tycker att mötet verkar spännande, är ni välkomna att höra av er till sara.fredstrom@livsmedelsakademin.se 

Tid och plats:

14 mars kl. 08.30 – 11.30 (frukost fram till kl. 09.00)

Viva, Skeppsbron 11, Malmö.

 

Details

Date:
mars 14
Time:
08:30 – 11:30
Event Categories:
,
Event Tags: