Omvänd pitch – ”Framtidens mat skapar vi tillsammans” 


Genom GO-projektet fick Atria i onsdags möjlighet att träffa små företag för att diskutera utmaningar och möjligheter att mötas kring. Här är några nedslag i diskussionerna från mötet:

  • Atria vill gärna hitta nya proteiner för att följa med i tiden och hitta nya konsumenter.
  • Atria vill kunna göra produktionen mer flexibel, t ex teknikutveckling.
  • Det är svårt för nya produkter att få plats på hyllan – produkten måste göra skillnad.
  • Små företag kan vara mer snabbfotade, ha örat mot rälsen.
  • Bjud på data – låt andra komma på hur resurserna kan tas tillvara – bjud in och bjud på kunskapen.

Atria vill vara den självklara vardagsfavoriten. Bland annat producerar deras 840 medarbetare korv, pålägg, färdigmat, fast food och kyckling på sju anläggningar i Sverige.

Från Atria deltog Åsa Josell, innovationsdirektör och Johan Karlström, affärsområdeschef. Båda var uppfyllda av energi och tankar på vad som kan göras efter dagen.


Publicerat

i

av

Etiketter: