• Det här evenemang har passerat.

Afterwork med Livsmedelsakademin

Alla pratar om innovation, men…

Hur får vi innovationshjulet att snurra?

Vilken innovationsprofil har du? Hur innovativ är din organisation och vilken innovationskultur har ni? 

Livsmedelsakademin och Co-Innovation Group bjuder in till en inspirerande afterwork på temat hur företagskulturer påverkar innovationsförmågan.

Ta del av den senaste utvecklingen kring praktiska innovationsverktyg, testa dina egen innovationsförmåga och diskutera resultaten över lite god mat och dryck.

Välkommen för att utmana dig och själv och innovationskraften i din organisation!

Plats: MINC, Malmö

Tid: Klockan 15.00-16.30, 30 mars 2016

Kostnad: Evenemanget är gratis för Livsmedelsakademins partner och medlemmar. För icke-medlemmar är kostnaden 300 kr.

Anmälan: Anmäl dig här. Observera att antalet platser är begränsat och att sista anmälningsdag är 24/3.


PROGRAM 30 MARS

15.00  Behovet av innovation är större än någonsin!

Lotta Törner, VD, Livsmedelsakademin

15.20  Fel kultur dödar innovation!

Magnus Lagnevik, professor emeritus, Ekonomihögskolan

15.40   Vi bestämde oss för att ta innovationstemperaturen

Pernilla Sylwander, Product Information Manager, Orkla Foods

16.00   Einstein, Edison, Croc eller Kamprad – Vem är du? Och vilken kultur dominerar i ditt företag?

Peter Wennström & Fredrik Holmgren Holm, Co-Innovation Group


 

 


Co-Innovation Group grundades 2016, som ett direkt resultat av Livsmedelsakademins projekt Digest Innovation, vilket genomfördes med Lunds Universitet och en internatio-nell expertgrupp ledd av Healthy Marketing Team.

Genom en djupgående förståelse för företags innovationskulturer hjälper Co-Innovation Group företag att öka sin innovationsförmåga.


Orkla Foods Sverige är en mångårig partner till Livsmedelsakademin. Förra året bestämde de sig för att ta hjälp av Co-Innovation Group för att mäta innovations-kraften på sin Innovationsavdelning. Den 30 mars berätta de om resultaten från denna mätning!